Az Apáczai líceum iskolaújsága

Február 13 — a nyilvános próba

Póz. Taps. Sötét. Taps. Fény. Taps. A Lehetsz királynak vége lett. Fáradt lihegésünk mintha visszhangzott volna  a szörnyű akusztikával rendelkező teremben. A közönség egyszerűen őrjöngött értünk — a nyilvános próba egy siker lett. Az egy és fél órás ruhacsere, stressz és izzadás ellenére nagyon élvezetes volt az előadás, legyen az a kulisszákból, színpadról vagy nézőtérről.

Február 14 — az utazás

Másnap reggel nagy sürgölődés történt otthonainkban. Vasalódtak a ruhák, amelyeket minél hamarabb be kellett gyömöszölni a bőröndjeinkbe. Ezután indultunk is az iskolába, mintha ez egy közönséges iskolanap lenne.

Csakhogy a negyedik óra után — ami nekem történetesen pont matekóra előtt volt — elhagytuk szeretett iskolánkat, felszálltunk a buszunkra és elindultunk Miskolcra.

Az út laza, csak eléggé hosszú volt. Romániai idő szerint 12:00 órakor indultunk, és csak magyar idő szerint hatra értünk Mályira, egy Miskolc melletti kis faluba, ahol a Mécses Központ ellátást biztosított nekünk.

A nap fennmaradó részében vacsoráztunk, kóruspróbát tartottunk, csocsóztunk, billiárdoztunk, és aztán lassan-lassan lefeküdtünk.

Február 15 — az előadás(ok)

Hat óra. A befagyott tó még alig verte vissza a nap sugarait. Ahogy nehézkesen összegyűltünk a szállás ebédlőjébe, egyből tudtuk, hogy húzós nap áll előttünk.

Amikor elértünk Miskolcra egy rövid buszozás után, egyből elmentünk a Művészetek Házába lenyomni egy technikai próbát, hogy a műszak el tudja rendezni a világítást. Ez a próba — be kell vallanom — a legfárasztóbb része volt ennek a folyamatnak.

14 óra. Megjött a két előadás ideje. Felvettük jelmezeinket, és felkészültünk. Lelkesen figyeltük, ahogy a szólisták beleadták mindenüket a színpadi varázslatba, az első és a második előadásban is. A közönséggel együtt tapsoltunk és ujjongtunk. A produkciók után végre véget vethettünk ennek a nehéz, de élvezetes napnak.

Február 16 — várnézés, fürdés, és miegymás

Másnap majdnem pont ugyanannyira korán ébredtünk — a szállásunk egy bentlakás volt. Kávékkal a kezünkben elkezdtünk lassan-lassan ébredezni.

Miután ez megvolt, elindultunk meglátogatni a diósgyőri várat. Ez érdekes élmény volt. Sokat tudtunk meg a történelméről, az akkori szokásokról. Az idegenvezető kedves és türelmes volt — válaszolt minden kérdésünkre.

A látogatás után visszatértünk a Lévay falai közé, hogy ebédeljünk. Egy rövid, finom ebéd után elindultunk Miskolctapolcára, hogy meglátogassuk a barlangfürdőt. Mindenhol lubickoltunk, ahol csak lehetett — és ahol a 1500 Ft-os belépőnk megengedte. Végül is szórakoztató volt.

Mikor visszatértünk a szállásra, a Lévays diákok vártak minket egy közös játékesttel. Teáztunk, társasoztunk, és játszottunk. Jó volt más egykorúakkal találkozni.

Másnap pedig ebéd után indultunk hazafelé. Az út pont úgy hosszú volt, és laza.

An error occurred
Sikeres belépés.
Sikeres feliratkozás.
Lejárt link
Következik az email fiók leellenőrzése.